Jak jsem malovala a překonala vlastní hranici

11.05.2018

Již asi rok cítím, že si musím udělat doma v předsíni hloubkový a důkladný úklid. Je potřeba začít vymalováním a pak vyměnit nábytek a hezky předsíň zútulnit. Předsíň je první, co vidí návštěva, je to první, kam člověk vstupuje, když se večer vrací domů. A to co vídám, když se vracím domů, se mi nelíbí...ale jak a odkud začít? Minulý rok se mi malování nepovedlo uskutečnit a ani na chvíli mě nenapadlo, že vymaluji já sama. Zkrátka jsem myslela, že si pozvu hodinového manžela, k čemuž nakonec z mnoha důvodů nedošlo.

Letos v březnu jsem navštívila svou kamarádku Radku. Radka měla právě dokončenou novou velkou kuchyň a novou podlahu. Přišla jsem obdivovat a Radka s velikým nadšením vyprávěla, jak si kuchyň s manželem navrhla, vymyslela, a pak dokonce i sestavila a postavila všechny skříňky. Opravdu skvělá práce. Radka je panna a znám jí, jak si umí vše perfektně naplánovat, spočítat a zorganizovat. Ale její nadšení a radost mě strhla, až jsem nahlas zauvažovala. "Myslíš, že bych si také dokázala sama vymalovat?"

"No jasně, na tom nic není."

"Jak pro koho."

Atmosféra u Radky byla tak silná, že jsem z návštěvy odcházela pevně rozhodnutá, že si sama doma vymaluji předsíň.

Moje předsíň je podle Feng Shui částečně v zóně Nápomocní přátelé a částečně v Cestě života. Představuji si na jedné stěně modrou barvu. Rozhoduji se, že udělám někde uprostřed stěny vodorovnou tmavě modrou vlnu. Vlna bude symbolizovat řeku, proud života. Rozhodla jsem se, že ji udělám asi ve výši svého hrudníku, nechci aby tmavá modrá byla až ke stropu. Trochu se bojím, že by to bylo příliš tmavé a zároveň, pokud má znázorňovat řeku, nechci být pod vodou. Potřebuji mít hlavu nad vodou.

Co budu potřebovat na vymalování? Píši si seznam:

  • Váleček, štětec, barvu
  • Trpělivost
  • Odhodlání
  • Štafle
  • Svačinu
  • Trochu více trpělivosti

Od návštěvy u Radky uběhly už asi 4 týdny a já kdykoliv procházím předsíní, koukám se, co všechno budu muset udělat. Odšroubovat věšáky, sundat obrázky, odstěhovat skříně...co jsem si to jen vymyslela? Vím, že nesmím přemýšlet, jinak najdu důvody, proč od toho vycouvat. Ani krok vzad nebo stranou! Tentokrát to už dotáhnu.

Bude to moje úplně první samostatné malování, takže mám samosebou obavy, zda to zvládnu. Zda nebudou komplikace. Nakonec sama sobě slibuji, že pokud se mi nebude dařit, nebudu se obviňovat ani stresovat. Když bude nejhůř prostě vezmu mobil a najdu někoho, kdo mi pomůže.

A proč chci vůbec malovat sama a rovnou si na to někoho nepozvu?

  • Chci zjistit, zda to dokážu, zda dokážu překročit svou vlastní hranici a udělám něco, o čem jsem byla přesvědčená, že neumím.
  • Také chci do svých stěn vložit vlastní energii. Jasně, že potom budu mít z té práce mnohem větší radost, když budu vědět, že jsem na tom pracovala sama.

Den D

Na malování mi vyšla moje dynamická fáze. Což je, myslím, úplně nejlepší fáze na tuto činnost. Mám dost fyzické síly i odhodlání. Ještě se dívám na fázi měsíce, kdy je nejlepší malovat. Nejlepší na malování je prý ubývající Měsíc, což mi nevychází. Měsíc přibývá, ale nevhodným dnům vody a dnům Lva jsem se úspěšně vyhla, takže jsem spokojená.

Ve svém životě už jsem malovala několikrát, se svými bývalými partnery. Ale měla jsem spíše funkci úklidu, asistence..."podrž, podej, ukliď, uvař kafe". Nikdy mě nenapadlo zajímat se, jak to dělají, co dělají. Takže dnes první překážka, jak mám naředit a zamíchat barvu? Proč jsem se jen nedívala, jak to ti chlapi dělají?

Začala jsem na zdi, kde je nejvíce nábytku, tam aspoň nebude vadit, když se něco nepovede. A dobře jsem udělala. První tahy válečkem byli nejisté a opatrné. Ale nic se neděje, ještě bude jedna vrstva malby. Jak jsem pokračovala, byla jsem si jistější a více mě to začalo bavit. Najednou se zdálo, jako by to byla naprosto přirozená práce.

Do svých stěn jsem nakonec vložila tu nejlepší energii! Můj doping je hudba a tak jsem si i krásně při práci zazpívala a zatancovala. 


A co jsem dnes pochopila?

Děkuji Radce, že mě podpořila a dodala přesvědčení, že to dokážu. Měla pravdu.

Všechny zábrany nám vznikají v hlavě. Je to již otřepaná fráze, ale dnes jsem pochopila, že pravdivá: "Ať věříte, že něco dokážete, nebo nedokážete, pokaždé máte pravdu." Nemůžeme vědět, co dokážeme nebo nedokážeme. Nejprve to musíme zkusit.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky